253 369 trykket på matsvinnknappen

De siste ukene har Q-Meierienes enorme melkekartong prydet bybildet utenfor Oslo S. På kartongen kan man gi sin støtte til kampen mot matsvinn. I skrivende stund har 253 369 trykket på matsvinnknappen.

Skyr® sponser Rosa Sløyfe-løpet

Skyr® samarbeider med ROSA SLØYFE-LØPET! Det betyr ikke bare at vi bidrar med deilig Skyr®, men også at ansatte er med og løper! I oppladningen til løpene som foregår i seks norske byer presenterer vi gode tips til ernæring og trening.

Q tar kampen mot matsvinn ut i byrommet

Q-Meieriene bruker sommeren til å sette fokus på matsvinn. Det hele ble sparket i gang torsdag 22. juni på Oslo S og Jernbanetorget.

Q-prisen til familien Nygård Havre

I Q-meierienes månedlige nettmøte med forbrukere i juni delte Q-sjefen Bent Myrdahl ut Q-prisen til familien Nygård Havre for å ha påvirket det lille meieriet til å endre datomerkingen på kartongen.

Sommerkartongen er her

I disse dager sender vi ut melkekartonger med nytt design til store deler av Norge. Kartongene skal selges i hele sommer og er dedisert kampen mot matsvinn.

Vil du være på TEAM SKYR®?

Vi er veldig stolt samarbeidspartner av Rosa sløyfe-løpene, og søker nå dere som ønsker å løpe som TEAM SKYR®. Er det deg og dine venner?

Vi søker produktsjefer

Da flere medarbeidere i markedsavdelingen har fått nye utfordringer internt, søker vi nå produktsjefer.

Inspirasjon til 17. mai

Gratulerer med dagen (på forskudd). Har du lyst til å forsøke noe nytt til vår store festdag eller kanskje gjøre ting litt annerledes? 

Stor fløtenyhet fra Q

Nå har vi endelig på plass en større kartong med Q® Kremfløte etter å ha hørt på alle dere storbakere der ute som ønsker seg mer.

Norges beste til Norges beste

Du har kanskje fått med deg reklamefilmene til Q Fersk Sjokolademelk? Det siste året har vi lurt intetanende kinogjengere som har fått Norges beste sjokolademelk fordi de er blitt nominert som Norges beste sønn, kjæreste, nevø eller eks-kjæreste m.m.

Q tar kampen mot matsvinn

Q-Meieriene har som mål å bidra til å halvere matsvinn på meieriprodukter innen 2020. I en landsomfattende undersøkelse gjort av Opinion i april 2017, svarer en tredjedel at de kaster melk hver eneste uke, og at de kaster minst en kvart kartong. 19 prosent oppgir at de kaster rømme ofte eller nesten alltid etter utløpsdato.

Nå lanserer vi Skyr® Proteindrikk

I mai lanserer vi i Q-Meieriene Skyr® Proteindrikk. Som vanlig er nyvinningen et resultat av forbrukerinnspill og åpen innovasjon.