Nytt år med nyskapning

Matsvinn er en økende miljø- og samfunnsutfordring. På oppdrag fra Q-Meieriene har Ungt Entreprenørskap arrangert innovasjonscamper hvor skolelever jobber sammen i grupper for å komme opp med nye innovative måter å redusere matsvinn på.

Slik lager Q gresk yoghurt

Tidligere i år lanserte Q-Meieriene gresk yoghurt for første gang. Tre friske smaker i duobeger der man blander inn syltetøy i yoghurten selv. Nå får du også gresk yoghurt på pose. Perfekt for matlaging og for de som ønsker å blande inn bær eller müsli.

Vinnere av melkerobot-konkurransen

Q-Meieriene og vitensenteret VilVite har denne våren samarbeidet om innholdet utenpå melkekartongene. Barn har blitt invitert til å lage fremtidsroboter av melkekartonger. Nå er vinnerne kåret.

Q Drømmelett® - like god bare bedre

Det nye rømmeproduktet fra Q-Meieriene scorer like bra på smak, og er best i test på konsistens sammenlignet med lettrømme. Utfordringen er at den er for lett til å kalles lettrømme. Sammen med forbrukerne fant Q-Meieriene en løsning!

Kunnskap + Q-melk = sant

Forbrukerne etterlyste mer engasjerende innhold på kartongen. Samtidig så vi en mulighet til å bidra til å øke interessen for naturfag blant unge. Slik lagde vi "kunnskapskartongen" sammen med VilVite.

Forbrukerdrevne nyheter fra Q

-Da vi i Q-Meieriene utfordret yoghurtmonopolet med Skyr® i 2009 viste det seg raskt at Skyr var det vippepunktet vi trengte for å rokke med monopolet, sier Q-sjef Bent Myrdahl.

Folket ønsker seg ny skje

Det kom ikke som noen overraskelse at Q-forbrukerne ville ha ny skje. Vi i Q-meieriene ønsker oss også det. Variasjonen i de innsendte forslagene har vært stor og vi har fått forslag om alt fra teleskopskje til Lego-skje..