Enda ferskere melk fra Q-Meieriene

Etter mye arbeid og omlegging av rutiner kunne Q-Meieriene før sommeren levere enda bedre dato på melk til norske butikker. 

Vinnerne av sommerkonkurransen er kåret!

Sommerens Q-melkekartonger har inneholdt quiz. Nå har vi trukket ut tre vinnere som får en Apple Watch sport i premie.

Q-Meieriene er først ute med ny melkemerking

Nye forskrifter fra Mattilsynet sier at «ekstra lett» ikke kan benyttes som betegnelse på melkekartongen. Nå kommer den samme, gode og friske melken med nytt navn. Heldigvis er det kun navnet som endres.

Ekstra lett melk skal være grønn

Det mener i hvert fall Q-forbrukerne. Mattilsynet har bestemt at betegnelsen «ekstra lett melk» ikke lenger kan brukes på melk med 0,5% fett. Melken i den karakteristiske grønne kartongen får ikke lenger ha ordet «ekstra» i navnet da dette ifølge Mattilsynet er villedende for forbrukere. 

Vinnere av melkerobot-konkurransen

Q-Meieriene og vitensenteret VilVite har denne våren samarbeidet om innholdet utenpå melkekartongene. Barn har blitt invitert til å lage fremtidsroboter av melkekartonger. Nå er vinnerne kåret.

Sommerkonkurranse på Q-Melken

Nå kan du få testet deg selv eller familie og venner mens dere sitter rundt frokostbordet. Er du frokostbordets sommerekspert?

Kunnskap + Q-melk = sant

Forbrukerne etterlyste mer engasjerende innhold på kartongen. Samtidig så vi en mulighet til å bidra til å øke interessen for naturfag blant unge. Slik lagde vi "kunnskapskartongen" sammen med VilVite.

Ildsjeler og entreprenører på Q-melkekartongene

I disse dager prydes de store melkekartongene med to av Kavlifondets prosjekter. Disse blir presentert under budskapet: Melk med mening. Slik får Q-forbrukerne et innblikk i hva de støtter ved å kjøpe melk fra Q-Meieriene.

Lære-melkekartongene

Q-Meieriene slukker tørsten. Forskerfabrikken trigger kunnskapstørsten. Sammen utarbeidet vi lære-melkekartongen.

Noe godt for en god sak

Etter forbrukerinnspill lanseres nå de store melkekartongene fra Q-Meieriene med informasjon om Kavlifondet. Forbrukerne vil få innblikk i tre prosjekter man støtter ved å kjøpe varer fra Q-Meieriene.