Hei

Har et forslag som muligens kan gi Q-melk et konkurransefortrinn. Jeg som skriver er fast kjøper av Q-melk og jeg understreker at dette er ikke noe reklamefremstøt eller er sponset av særinteresser av noe slag. Liker bedre tanken på at et overskudd går til forskning fremfor i Aksjonærers allerede overfylte lommer. Forslaget er kun en idè jeg selv ikke kom til å realisere:

Q-melk kartongenes «kikkehull» er en glimrende idè som desverre også medfører noen ulemper for kundegrupper som barn og eldre;

«Kikkehullet» gjør kartongene mykere enn kartonger med sin strukturelle integritet intakt. Dette gjør dem vanskeligere å få et godt grep på kartongene når væskemengden minker, spesielt for eldre og barn.

I tillegg medfører plastvinduet større fare for både lekkasje og bakteriesmitte enn en hel kartong i tillegg å være en unødvendig forurensning i forbindelse med resirkulering etter bruk.

Alle disse faktorene kan bidra til at kunder heller velger Tine melk selv om den koster litt mer.

Har pønsket ut en fremtidsrettet løsning som løser denne problematikken og mer til.

Hvis man i stedet for målevinduet farget dette området med temperatur-følsomme flytende krystaller, vil forskjellen i energiinnholdet mellom væske(melk) og luft i kartongens øvre del bli avtegnet som et klart fargeskille. Velger man krystaller kalibrert for fra 2-12 grader C vil også fargen under skillet kunne vise temperaturen på melka via en påtrykt fargepalett.

På den måten blir alle q-melk kartongene også et kjøleskapstermometer som også vil bedre egen matsikkerhet på alt man har i kjøleskapet. Rene «kinder-egget» altså.

Comment icon 0
PW
Coldmilkman