Derfor satte vi i gang en avstemming om hva som skulle pryde kartongen i desember.
-Den skal tross alt stå i sentrum på en av de viktigste sosiale arenaene i desember; hjemme på kjøkkenbordet, sa Mads Liabø, leder for forbrukerdrevet innovasjon i Q-meieriene da avstemmingen startet.
Flere tusen stemmer
Det viste seg å være riktig at julekartongen engasjerer. Til og med lenge før noen er kommet i noen som helst form for julemodus.
Flere tusen har avgitt sin stemme og til slutt var det julefortelling som stakk av med seieren. Man kunne stemme på et design som viste nisser, et design som fortalte om juletradisjoner og altså et design som inkluderte en julefortelling.
Klar seier
-Det er tydelig at forbrukerne ønsker noe mer enn bare tegninger når de sitter og studerer kartongen, sier produktsjef for melk, Bjarte Arnesen. Nå gjenstår det bare å finne en god historie som forbrukerne vil lese, legger han til.
Slik ble resultatet fordelt på de tre alternativene:
24 % Nisser
49 % Julefortelling
27% Juletradisjoner
-Vi håper at vi hjelper folk til å komme i den rette julestemningen og at det i år blir ekstra koselig å nyte både melk og kartong på frokostbordet, sier Arnesen.
Kartongen er på plass i desember.