Enda ferskere melk fra Q-Meieriene
Etter mye arbeid og omlegging av rutiner kunne Q-Meieriene før sommeren levere enda bedre dato på melk til norske butikker.
Etter mye arbeid og omlegging av rutiner kunne Q-Meieriene før sommeren levere enda bedre dato på melk til norske butikker.
Nye forskrifter fra Mattilsynet sier at «ekstra lett» ikke kan benyttes som betegnelse på melkekartongen. Nå kommer den samme, gode og friske melken med nytt navn. Heldigvis er det kun navnet som endres.
Det mener i hvert fall Q-forbrukerne. Mattilsynet har bestemt at betegnelsen «ekstra lett melk» ikke lenger kan brukes på melk med 0,5% fett. Melken i den karakteristiske grønne kartongen får ikke lenger ha ordet «ekstra» i navnet da dette ifølge Mattilsynet er villedende for forbrukere.
Q-Meieriene og vitensenteret VilVite har denne våren samarbeidet om innholdet utenpå melkekartongene. Barn har blitt invitert til å lage fremtidsroboter av melkekartonger. Nå er vinnerne kåret.
Nå kan du få testet deg selv eller familie og venner mens dere sitter rundt frokostbordet. Er du frokostbordets sommerekspert?
Forbrukerne etterlyste mer engasjerende innhold på kartongen. Samtidig så vi en mulighet til å bidra til å øke interessen for naturfag blant unge. Slik lagde vi "kunnskapskartongen" sammen med VilVite.
I disse dager prydes de store melkekartongene med to av Kavlifondets prosjekter. Disse blir presentert under budskapet: Melk med mening. Slik får Q-forbrukerne et innblikk i hva de støtter ved å kjøpe melk fra Q-Meieriene.
Etter forbrukerinnspill lanseres nå de store melkekartongene fra Q-Meieriene med informasjon om Kavlifondet. Forbrukerne vil få innblikk i tre prosjekter man støtter ved å kjøpe varer fra Q-Meieriene.