Q INNOVASJONSDAG 2019

MELD DEG PÅ GRATIS HER

 Dato: 16. oktober 2019 
Tid: Kl. 17:00-19:30 
(Det serveres deilig mat fra Bien mellom 16:30-17:00) 
StedForum Scene, Bergen

Lurer du på hvordan en innovasjon blir til?
Eller har du en god idé og trenger inspirasjon til å utvikle den videre?

Vi i Q-Meieriene inviterer til Innovasjonsdagen 2019. 

Program Q Innovasjonsdag 2019

16:30 Dørene åpner, lett servering av mat og drikke

17:00 Q-Meieriene og Atle Pettersen ønsker velkommen

Foto: Kristoffer Myhre

Atle Pettersen

Atle er kjent som artist, skuespiller og programleder for Beat for Beat på NRK. Som konferansier vil han lede oss gjennom Innovasjonsdagen og underholde med musikalske innslag.

17:10 Foredragsholdere på scenen

Kavli og Q-Meieriene
ved Kristine Aasheim og Bent Myrdahl

Kristine Aasheim (adm.dir. Kavli) har de siste årene vært en sentral bidragsyter i å generere vekst i Kavli og Q-Meieriene gjennom flere vellykkede innovasjoner. 

Q-sjefen, Bent Myrdahl, har gjort seg spesielt bemerket for sitt valg om å ha en åpen innovasjonsprosess, som av mange blir sett på som et utradisjonelt og modig valg. 

 På Innovasjonsdagen vil de sammen ta oss gjennom hvordan Q inkluderer forbrukeren i jakten på å finne bedre måter å gjøre ting på.

Museum of failure
ved Dr. Samuel West 

 Dr. Samuel West grunnla «Museum of Failure» i 2017. En samling bestående av over hundre mislykkede produkter og tjenester fra hele verden, som gir unik innsikt i innovasjonens risikable virksomhet. På Innovasjonsdagen skal han snakke om hva man kan lære av å mislykkes, og hvorfor feiling er en viktig premiss for suksess.

Design Thinking
ved Federico Lozano

Federico er en «prakademiker» som brenner for å hjelpe mennesker med å skape og innovere. Bergens-baserte Fede er aktiv med kurs og opplæring i Design Thinking, samt ass.professor i innovasjon ved NTNU. På Innovasjonsdagen vil han snakke om hvordan man kan ta fatt på utfordringer på en ny og kreativ måte.  

Forbrukertrender og forbrukerinnsikt
ved Ole Petter Nyhaug

Ole Petter har gjennom mange år spesialisert seg på analyse av forbrukertrender og forbrukerinnsikt. Han er en av få nordmenn som har fått innpass som rådgiver på globalt nivå for merkevarer som Coca-Cola, Audi, Heineken og IKEA. Ved bruk av konkrete eksempler, solid dokumentasjon og humor vil han på Innovasjonsdagen dele av sin kunnskap med oss.

Fremtidens emballasje
ved Lars Brede Johansen

Hvordan kan Grønt Punkt Norge hjelpe emballasjen inn i den sirkulære fremtiden? Starten er å forstå at andel materialgjenvinning er et produkt av hele verdikjeden. Johansen vil fortelle om arbeidet med design for gjenvinning og markedet for resirkulerte råvarer, og hvorfor dette er viktige skritt på veien.

ca 19:30 Slutt

MELD DEG PÅ GRATIS HER