1551311_h42484448ae85d3bef0d2_v1287592051_647x.jpg

Før i tiden hadde vi melkeflasker (når det var tomt, ble melkeflaskene fylt på). Slik burde også Q-melk, og konkurrenten tenke. Eksempel: alle hoteller har melkedispenser, det vil si at når glasset er tomt – da fyller man på. Vi burde tenke likt når det kommer til emballasje og melk. Les videre.

Kundene til Q-melk bruker melkekartongen eller nydesignet flaske i glass (som kan selges i butikkene). Disse fungerer som ”refill kartong eller flaske”. På lik linje som med glasset på hotellet – så fyller man på. Prisen er lavere, slik at kunden motiveres. Svinn i form av mat OG emballasje reduseres.

Alle deres kunder har en NÆRbutikk, og vi ser at det å ”ta med seg” fungerer godt med handlenett. Da kan man også ta med melkekartong/melkeglasset i handlenettet i samme slenge ;) Pilotprosjekt for de butikkene som selger mest Q-melk. Da krav til større melkedispensere. (tips: egendesignet melkedispenser som melkebilen direkte kan fylle på. Da slipper man også emballasje i form av små dispensere). Mange ideer kan sparres rundt dette, og det trenger ikke nødvendigvis å bli "kjempe dyrt". Krav til gode forhandlinger på pris er en selvfølge. *smil* Fungerer godt for andre bransjer med feks. store mengder brus på en gang.

I dagens samfunn hopper vi litt bort fra den sjarmerende melkemannen som leverer melken. Og over til "gjøre selv" - som har vist seg å være like givende for kunden. Bare se hvor flittig selvbetjente kasser blir brukt. Jeg tror denne ideen kan bygges videre på, eller ses i "letthet". Det er "øynene som ser", og personene som jobber med ideen.

Comment icon 0
KF
Kaja