I tine sin markedsføring vedrørende melk ønsker de å skape assosiasjoner mellom sunnhet og melk. Derfor er det gjerne et fotografi av en idrettsutøver på melkekartongen, og en tekst som vi må anta denne utøveren har skrevet. Jeg må tro at dette er en samarbeidsavtale mellom idrettsutøverne og tine.

Jeg skulle gjerne ha sett en annen vri på denne formen for markedsføring, at også andre flinke mennesker drikker melk (om ikke for sunnhet, så for smak, eller i kaffen). Med utgangspunkt i dette ville det ha vært rått med melkekartongserier av norske estetikere som ikke er blant de mest kjente i landet, for eksempel kvelertak eller highasakite, kunstnere, forfattere, og så videre – altså estetikere som fortjener mer oppmerksomhet, estetikere som ennå ikke helt har slått igjennom og derfor ikke er økonomisk uavhengige i sitt virke, og som suverent og tidsriktig kan dekorere melkekartongene og skrive interessante ting.

Det hadde jeg likt å se.

Kommentarer til idéen

Jeg assosierte kjapt til bildene på haleroret til Norwegian, absolutt noe dere kunne spinne videre på :)

- Cato Hermansen, 16. mai 2019
Rapporter innlegg

For å sitere min kollega Christina: "aiaiaiai, dette likte jeg!". Vi ser på dette!

- Mads Liabø, 8. sep. 2016
Rapporter innlegg
Comment icon 3
SW
Solveig Bang Wiik