28. mai 2018

Nok et nettmøte vel overstått, og inn rant brutalt ærlige tilbakemeldinger!

Mandag 28. mai var det duket for nytt nettmøte på våre Facebook-sider.
Q-sjefen Bent og Forbruker-Mads hadde med seg Kavli-direktør Karl Johan og melkesjef Pål på laget for å svare på dine spørsmål. Og vi fikk hilse på Q-teamets nye medarbeider Christopher.

Under nettmøtet inviterte vi til tilbakemeldinger, ris og ros for nyhetene Skyr® Is, Skyr® Luftig, Din Skyr® og Skyr® pose.

Og tilbakemeldingene lot ikke vente på seg.

Superpopulær, men vanskelig å finne

Blant våre nyheter er Skyr® Is som er blitt lansert i bøtte med smak av enten jordbær eller salt karamell, og den praktiske og barnevennlige Skyr® Is mini på ispinne. Vi har lenge gledet oss til responsen på Skyr® Is som var et resultat av en idé fra forbrukerne, stemt frem gjennom Min Q-idé! 

Endelig kom dommen og avisene kunne rapportere om at isen fløy ut av hyllene.
Butikksjef Steffen Hodne Sørensen ved Extra Workinmarka opplyste til Dagbladet å ha vært utsolgt for Skyr® Is i flere omganger. Han sa videre at han aldri har opplevd så stor interesse rundt en is-nyhet noen gang i løpet av sin karriere. 

For tiden er det butikkene til Rema, Coop OBS, Mega og Extra som bestiller inn Skyr® Is, men tilgjengelighet kan variere noe fra butikk til butikk.

Sterke ønsker

Det var ikke bare tomme butikkhyller som vitnet om god respons. Det har rent inn positive tilbakemeldinger om Skyr® Is, og salt karamell så ut til å være en hit. 

Mange ønsket også flere nye smaksvarianter – et par forbrukere hadde et sterkt ønske om Skyr® Is med chili. Andre populære forslag til nye smaker var lakris og klassikeren sjokolade.

-Nye smaker er noe vi helt klart skal jobbe videre med, sier Q-sjefen Bent Myrdahl som var overveldet av den positive responsen.

At noen få rapporterte at de opplevde isen som litt tørr eller melen i konsistens kontra hva de var vant til, vil Q-teamet se nærmere på.

-En klage er samtidig et tips om forbedring, så vi er takknemlige for at forbrukerne våre er så brutalt ærlige med oss, sier Q-sjefen.

Kommet for å bli?

Vi lanserte nyheten Din Skyr® i en limited edition med smak av rabarbra og jordbær. Der høstet vi hyggelige tilbakemeldinger fra flere som håpet denne nyheten blir fast inventar i kjølehyllene fremover. Noen mente at smaken var så god at produktet også burde lanseres på praktisk pose. Mens andre allerede var klar for nye smaker – en forbruker ønsket seg bjørnebær og vanilje som neste Din Skyr® limited edition. NAM! 

Mange gode forslag til nye smaker ble sendt inn, men Skyr® med melis falt ikke i smak hos Q-sjefen Bent. Har du et bedre forslag på lur som overbeviser Q-sjefen og resten av befolkningen?
Send inn ditt beste forslag på Min Q-idé, eller sett sammen din smaksfavoritt her.

Skyr® luftig og Skyr® Pose

Mange likte smaken og konsistensen godt på vår luftige nyhet. Men vi mottok også tilbakemeldinger rundt valg av søtning i våre Skyr®-produkter. Her mottok vi brutalt ærlige meninger hvor befolkningen deles i to – noen ville ha mindre sukker og kalorier, mens andre ønsket naturlig smak uten kunstig søtning. Dette er en debatt vi i Q er opptatt av og følger nøye med på. 

Kundene våre er engasjert i miljø og emballasje, og vi ser nøye på dette for her har bransjen fortsatt en lang vei å gå. Trine kommenterte på Facebook at hun lovpriset Skyr® pose som det mest geniale som finnes, som hun kunne ta med i vesken uten søl eller skje. Supert å høre så hyggelig tilbakemelding!  Vi lover å jobbe frem nye geniale og miljøbevisste valg innen emballasjedesign. 

[[ RichText template tag ngremotemedia is not configured ]]

Melk med mening!

Avslutningsvis for kveldens nettmøte kunne Q-sjefen overbringe den hyggelige nyheten om at vi nå øker beløpet Kavlifondet øremerker til gode formål. I løpet av året skal Kavlifondet dele ut 100 millioner kr av sitt overskudd til både lokale og internasjonale prosjekter til allmennyttige formål som kultur, humanitært arbeid og forskning. Blant gavesjekkene som deles ut er Ansattgaven hvor de ansatte i Q og Kavli stemmer frem et godt formål de vil bistå – og på nettmøtet kunne Q-sjefen informere at dette beløpet i år er på hele 3.000.000 kr.

Husk at hver gang du kjøper med deg noe fra Q, er du med å bidra til ikke bare ett, men flere gode formål!
Vi kaller det Melk med mening!

Bilder til saken: