Jada! Vi har nå fått inn over 1000 idéer på MinQ. Helt fantastisk og tusen tusen takk!  Da vi lanserte Min Q ide trodde vi at vi skulle få inn et par hundre. Nå har antall idéer bikket den magiske grensen på 1000!

Q-sjefen har gått i bresjen for å åpne opp det lille meieriet slik at du kan få påvirke butikkhyllene og at flere kan få innsikt i hvordan det er å drive en bedrift som Q-Meieriene.

Forbrukerdrevet innovasjon

- Flere av idéene og forbedringsforslagene som er kommet inn er allerede lansert og vi har mange til vurdering, så vi må bare si tusen takk til alle som ønsker å engasjere seg i et lite utfordrermeieri som oss, sier Q-sjefen.

Vi har valgt å kalle oss for et forbrukerdrevet meieri, noe vi skal bli enda tøffere på i tiden som kommer. Blant annet kan Q-sjefen lette på sløret og fortelle at vi sammen med dere skal kåre den beste idéen blant de 1000.. Stem her.

- Hver eneste dag lytter vi til dere. Det er til syvende og sist dere som bestemmer og vi har innsett at vi aldri er bedre enn den siste greia, sier han. Derfor er det viktig for Q-Meieriene å ha nær kontakt med de som plukker med seg produktene hans i butikken.  

Q-sjefen ønsker derfor å feire idé nummer 1000 med å kåre den forbrukerne synes er best.

Kunsten å lytte til forbruker

For Q-sjefen var det enkelt å overlate mer av makten til forbrukerne og ifølge han så stiller alle ansatte seg det samme spørsmålet når noe nytt skal lanseres eller forbedres; hva ville forbrukerne synes om dette? I tillegg har Q-Meieriene ansatt det Q-sjefen kaller for en forbrukerombudsmann.

- Mads sin oppgave er å minne oss på hva forbrukerne vil ha og hva de synes om produktene våre, sier Myrdahl.

Mads Liabø. Leder for forbrukerdrevet innovasjon i Q, som er ansvarlig for Min Q-idé har fått oppleve at folk engasjerer seg i Q sine produkter. I følge han gir folk klar beskjed om hva de synes er bra eller ikke fult så bra.

- Det beste med å jobbe i Q er at vi alltid må være 100% ærlig. Derfor avslår vi også mange idéer som vi vet ikke lar seg gjøre, sier han.

Ingen dum idé

Selv om det er alt mellom himmel og jord synes ikke Liabø at det er noe som heter «en dum idé».

- Forbrukerne er ikke dumme, de skjønner at vi ikke kan lansere 1000 nye produkter de neste månedene. Selv om vi får inn en idé som er totalt umulig å gjennomføre så hjelper det oss i å ta pulsen på hva forbrukerne ønsker, sier Liabø.

Tirsdag 14. mars har Bent, Mads og resten av Q-gjengen nettmøte på Q sine Facebook-sider. Der vil de fortelle mer om fortsettelsen!

Bilder til saken: