Din Skyr® Jordbær & rabarbra har vært en suksess etter lansering i mai 2018. Produktet ble fort en av Skyr® sine bestselgere á 160g beger og har fått mye positiv tilbakemelding fra forbrukerne. Nå har forbrukerne fått være med å velge ut neste smakskombinasjon.

Forbrukernes egen Skyr®

Din Skyr® ble startet som en forbrukerdrevet innovasjon etter at vi mottok flere hundre forslag i året til nye Skyr®-smaker gjennom vår idébank Min Q-idé. Selv om vi gjerne skulle lansert alle smakene deres er det begrenset hylleplass i butikk. Vi bestemte oss derfor for å lansere Din Skyr® Limited Edition.

Din Skyr® er forbrukernes egne Skyr®-variant med gjenkjennelig gull-lokk og fresh design hvor det er forbrukerne selv som foreslår nye smakskombinasjoner gjennom Skyr® sine nettsider. Det lanseres to nye smakskombinasjoner i året, og Din Skyr® smakene rullerer i en begrenset periode som Limited Edition frem til neste smak blir valgt og overtar «gulltronen». 

Tusen smaksforslag på to uker

Gjennom portalen Lag Din Skyr® lot vi forbrukerne selv være produktutviklere og sette sammen spennende nye smakskombinasjoner. Ved å sette sammen en hovedsmak og en tilleggsmak fikk forbrukerne muligheten til å generere forslag til nye smaksvarianter av Din Skyr®. I løpet av de to første ukene ble det sendt inn rundt 1100 nye smakskombinasjoner til neste Din Skyr®.

Våre produktutviklere og produktsjefer gikk deretter gjennom alle forslagene, og fant frem de syv smakskombinasjonene som ble foreslått flest ganger. Disse smakskombinasjonene gikk så videre til intern testproduksjon for å sjekke om smak og konsistens slapp gjennom nåløyet.

[[ RichText template tag ngremotemedia is not configured ]]

Smakstest med forbrukereEtter flere runder internt åpnet vi opp for ekstern smakstest med forbrukerne av de fire beste forslagene som slapp gjennom nåløyet. Vi dro ut og lot forbrukere gi tilbakemelding på hvilke av de fire smakskombinasjonene de likte best. Vi lot forbrukerne prøve Skyr®-smakene side om side, og ba de individuelt rangere variantene etter hvordan de oppfattet smak og konsistens.

Se hvordan det gikk på smakstesting i vår stemningsvideo her:

Som et lite utfordrermeieri er vi helt avhengig av å brukerteste smakene våre fordi smak tross alt er den viktigste faktoren ved produktene. Ved å involvere forbrukerne våre tidlig i denne prosessen sikrer vi å få ærlig tilbakemelding fra de som faktisk skal handle og spise våre produkter. Dette gir en god innsikt som er kritisk for å utvikle nyhetene våre forbrukere tar til hjertet.

[[ RichText template tag ngremotemedia is not configured ]]

Din Skyr® jordbær & rabarbra falt i smak

Din Skyr® Jordbær & rabarbra var en av de tohundre smakene som i første omgang ble sendt inn via Min Q-idé. Lanseringen vakte stor oppmerksomhet og Din Skyr® Jordbær & rabarbra er i dag den nest mest solgte Skyr®-varianten, bare slått av Skyr® blåbær.

Vi har fått mange henvendelser på at vi ikke må fjerne Din Skyr® Jordbær & rabarbra fra hyllene – denne smakskombinasjonen falt i smak med andre ord. Det gleder oss derfor å dele gladmeldingen om at vi har besluttet å gjøre Din Skyr® Jordbær & rabarbra til fast inventar i butikkhyllene. Det gjør vi ved å relansere Din Skyr® Jordbær & rabarbra på pose i februar 2019 – med den samme gode smaken, bare en ny brukssituasjon!

Fire smaker blir til én

Over 1100 kreative forslag ble kokt ned til fire smaksvarianter som kjempet om å bli den neste Din Skyr®-varianten. Etter god mottakelse av alle smakene under forbrukertestene har forbrukerne valgt ut en klar favoritt som blir å finne i en butikk nær deg. Til høsten vil vi avsløre den nye Din Skyr®-varianten! Hvilken smakskombinasjon håper du på?

[[ RichText template tag ngremotemedia is not configured ]]

Bilder til saken: