Forbrukermakt gir verdens raskeste produktlansering. Skyr® Proteindrikk kaffe & vanilje fjernes fra butikkhyllene og erstattes med en friskere mangosmak.

Q-Sjefen stilte spent på nettmøte med vårt helt nye produkt Skyr®Proteindrikk kaffe & vanilje. Denne gangen hadde vi gjort en vri og hadde nettmøte på Horisont kjøpesenter i Bergen. Her lot vi forbrukerne smake på vårt rykende ferske produkt.

Vi kan trygt si at vi fikk oss en real overraskelse. Vi ba om tilbakemeldinger, og det fikk vi, fra brutalt ærlige forbrukere.

Forbrukerne var ikke fornøyde

Hele 90% av forbrukerne som fikk smake produktet, sa brutalt ærlig, at de ikke likte smaken.

Vi hadde selvsagt testet smaken før vi lanserte. Teknisk testet i sensorikkrom, smakstestet i målgruppen og utallige versjoner ble grundig gjennomført. Vi visste derfor at dette ikke var en smak som passet alle. Men når Q-sjefen dro ut for å ta temperaturen på nyhetslanseringene i 1-1 dialog og spurte direkte hva de synes om smaken så gjorde det inntrykk.

- Å se forbrukerne i øynene, lese kroppsspråket og virkelig kunne spørre dem rett ut om deres ærlige tilbakemelding ble rett og slett brutalt, sier Q-sjefen Bent Myrdahl. 

Brutalt ærlig

Vi måtte gå i tenkeboksen. Hva gjør vi nå? Å ikke lytte til forbrukerne er helt utenkelig for oss, og det er ikke slik vi jobber. Forbrukeren er sjefen. Ja forbrukerne er til og med sjefen til Q-sjefen!

Vi kan jo ikke ha et produkt i butikkhyllene som få faktisk liker. Vi kan jo ikke lansere produkter som ingen forbrukere vil ha? Hva gjør vi?

Jo, vi fjerner produktet fra butikkhyllene. Forbrukeren er sjefen vår. Punktum.

Ny rask lansering

Men vi vet at forbrukerne ønsker seg en Skyr® Proteindrikk, men bare ikke med den kaffesmaken vi hadde forsket oss frem til. Da tar vi på oss 7-mils-skoa, bretter opp ermene, krummer nakken og kjører på med VERDENS RASKESTE produktlansering (ja, i vår bransje i hvertfall). Nå er det alle mann til pumpene og på under 1 uke har vi utviklet Skyr® Proteindrikk Mango.

Vi inviterer alle til nytt nettmøte 16.oktober, da vil Q-Sjefen på nytt møte forbrukerne på nettmøte og dele ut smaksprøver for å høre din ærlige tilbakemelding. Det er du som er sjefen vår!

Gi oss din brutalt ærlige tilbakemelding på Facebook eller på Twitter med #brutaltærlig

Bilder til saken: