For første gang kommer Q-Meieriene med eget påskedesign på melkekartongen. Kartongene er prydet med mange små illustrasjoner og en påskeeggjakt. 

Finner du påskeeggene kan du vinne premier og Q-Meieriene håper at designet på melkekartongen skal skape godt humør rundt spisebordet.

Engasjerende melkekartong

- Mange har skrevet til oss og lurt på om ikke vi kunne lage en egen påskekartong og vi kunne ikke være mer enig, sier leder for forbrukerdrevet innovasjon i Q-Meieriene Mads Liabø.

Til vanlig fokuserer det lille utfordrermeieriet på det de kaller engasjerende melkekartong. Bl.a har Ungt Entrepenørskap, VilVite og Forskerfabrikken fått være med å bestemme oppgaver og tips på kartongen for at alle rundt frokostbordet skulle kunne engasjere seg.

- Vi så at både jule- og sommerkartongene våre ble godt mottatt og vi opplevde at det ble mye engasjement fra Q-forbrukerne da vi hadde matteoppgaver og quiz. Derfor er vi veldig fornøyd med å kunne vise frem påskekartongen til millioner av nordmenn, sier Liabø.

Univers av karakterer

- De som ser nøye etter vil også se at hver variant har ulike elementer. Tanken er at du skal kunne fordype deg i et univers av forskjellige karakterer mens du nyter påskefrokosten og leter etter påskeegg på kartongen, sier Liabø.

Det som er spesielt med melkekartongen, mener Liabø er at den ofte får hedersplassen når familien samles til frokost i påsken.

- Det finnes ikke noe bedre enn å senke skuldrene og nyte en lengre frokost sammen med de du er glad i og da er det ekstra artig for oss å få muligheten til å være til stede og bidra til å skape gode samtaler og aktivitet i en slik stund, sier Liabø.

Påskekartongene til Q-Meieriene er på plass i butikk fra 28. mars. På Q-Meieriene.no vil det være mulig å se designet nærmere og legge igjen svar på påskeeggjakten.

Bilder til saken: