Vant med klimasmart innovasjon
52 elever fra Lye ungdomsskole deltok da Q-Meieriene og Ungt entreprenørskap inviterte til innovasjonscamp på Q Innovasjonshus på Jæren. Gullbilletten for beste klimasmarte idé var det fire, fornøyde jenter som vant.
Sammen med deg skaper vi de beste smaksopplevelsene og de smarteste løsningene. Har du en god idé? Del den med oss! Det finnes alltid bedre måter å gjøre ting på.
Q deler i år ut innovasjonspriser til 6 ulike forbrukere som har kommet med innovative idéer. Disse finalistene konkurrerer så om å bli årets forbruker, som også mottar 50 000 kr.
52 elever fra Lye ungdomsskole deltok da Q-Meieriene og Ungt entreprenørskap inviterte til innovasjonscamp på Q Innovasjonshus på Jæren. Gullbilletten for beste klimasmarte idé var det fire, fornøyde jenter som vant.
Taket lettet nesten på Teknisk museum da jentene fra Jæren og Lye Ungdomsskule gikk av med seieren på Q Innovasjonsdag. I bagasjen ble klimasmart vinneridé byttet ut med en sjekk på hele 15 000 kroner.
Har du tidligere lett etter flaskepost om sommeren? I sommer er det i melkekjølen du bør lete.
-Dersom du er en av de heldige som finner kartongposten vår, venter det en overraskelse, sier Q-sjef Kristine Aasheim. Selv jakter hun på nye innovasjoner.
14.000 Qer utfordrer nå 206.000 TINE kuer til klimakamp. Sånt blir det tempo på grønn innovasjon.
Q-fansen vil at Q-Meieriene skal være først!
- I september lanserer vi klimamelk fra frittgående kuer, sier prosjektleder Camilla Baustad i Q-Meieriene.
Fra idé til butikk. Per Arne Einarsen fra Bergen utfordret Q-Meieriene til å følge den gode magefølelsen. Nå finner du idéen hans, Q Kefir, i meierihyller over hele landet.
19.oktober skjer det! Bli med på en dag fullspekket av skaperglede, spennende eksperimenter og mye læring. Se programmet her.
De siste dagene har Marianne og Annette testet Q sine forbrukerdrevne innovasjoner mot internasjonale meierivarer under Food Tech 2022 i Herning i Danmark. Slik blir det medaljer av!
Q-Meieriene er kjent for å lansere forbrukerdrevne innovasjoner og var de første til å lansere begrepet «Best før, ikke dårlig etter». - Derfor er vi glade for å være de første som tilbyr dobbel datostempling for å forenkle forbrukerens hverdag og redusere matsvinn!
Idérike elever fra Kleppestø ungdomsskole delte kreative løsninger for fremtidens Q-melk. Vinnergruppen sikret seg gullbillett til superfinalen på Q-Innovasjonsdagen 19.oktober.